Przedszkole w okresie zapisów (marzec/kwiecień) prowadzi akcję informacyjną w lokalnej prasie oraz w najbliższym środowisku

(informacje, folder, broszurki), w celu ułatwienia rodzicom podjęcia decyzji o wyborze przedszkola oraz formalnościach związanych z

zapisaniem dziecka.

W najmłodszej grupie wiekowej zatrudniona jest pomoc nauczyciela (niania).

W okresie zapisów przedszkole prowadzi akcję „otwartych drzwi”.

Rodzice i dzieci wcześniej (czerwiec/sierpień) mają możliwość poznania sali, ogrodu i przedszkola,

biorą udział w „Pikniku Rodzinnym” z okazji Dnia Dziecka, w spotkaniach i „Dniach adaptacyjnych”.

Umożliwia się pobyt rodziców i dzieci razem w przedszkolu w początkowym okresie.

Umożliwia się regulowanie pobytu dziecka w przedszkolu.

Rodzice otrzymują broszury, porady i ankiety – rozpoznaje się potrzeby i oczekiwania rodziców, uzupełnia informacje o dzieciach.

Oprócz codziennych kontaktów, rodzice mają możliwość indywidualnych spotkań z nauczycielkami (według udostępnionego

harmonogramu).

Dzieci mogą codziennie przynosić z domu swoje ulubione maskotki, czy „przytulanki”.

Każde dziecko ma swoją Skrzynię skarbów” i podpisane zdjęcie w swojej grupie, uroczyście obchodzone są urodziny dzieci.

Nauczycielki pomagają dzieciom w adaptacji do warunków przedszkolnych, stosują pozytywne wzmocnienia

(np. uśmiech, przytulenie, słowa pochwały), poszukują sposobów na uśmiech i radość dziecka,

jego akceptację w grupie, poprzez stwarzanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych.

Dzieci i rodzice mają szanse współuczestniczenia w organizowaniu życia przedszkolnego.


JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM, JUŻ MOGĘ I POTRAFIĘ

samodzielnie jeść (umiem pić z kubeczka, gryźć pokarmy twarde np. jabłko, marchewkę)
korzystać z toalety, sygnalizować swoje potrzeby fizjologiczne
samodzielnie umyć buzię i ręce
samodzielnie zdejmować i ubierać podstawowe części garderoby
rozpoznawać swoje rzeczy wśród innych
próbować samodzielnie wycierać nos
podać swoje imię i nazwisko
mówić tak, aby rozumieli mnie dorośli
poprosić lub zapytać o coś
w miarę rytmicznie chodzić po schodach przy poręczy
zostać z kimś innym na jakiś czas (babcią, ciocią, sąsiadką).